(informații bazate pe studiul realizat de InfoCons asupra produselor tip înghețată)
InfoCons – Asociație pentru Protecția Consumatorilor a realizat un studiu comparativ cu privire la evoluția produselor tip înghețată în perioada 2014 – 2017 pe baza studiilor din 2014, 2016 și 2017 pe produse tip înghețată, concluziile fiind următoarele: În ceea ce privește conținutul de aditivi alimentari/produs, s-a constatat o creștere a mediei și medianei, de la 5 E-uri în studiul din 2014, la 6 E-uri în cazul studiul din 2017. Cel mai mare număr de E-uri într-un singur produs a fost identificat în studiul din anul 2016, regăsindu-se 16 E-uri într-un singur produs.
La polul opus, cel mai mic număr de E-uri a fost identificat în studiul din 2014, respectiv 2 E-uri per produs. Totodata, a fost identificată o creștere a tipurilor de aditivi identificați în produsele studiate, de la 18 tipuri de aditivi identificați în 2014, la 26 de tipuri în 2016 și, respectiv, 36 de tipuri de aditivi în 2017. Cele mai des întâlnite E-uri sunt:
În ceea ce privește valorile nutriționale, dacă în cadrul studiului din 2014 acestea erau menționate doar în cazul a 81.48% dintre produse, pentru studiile din 2016 și 2017 acestea au fost înscrise pentru toate produsele.
Cel mai mare aport energetic a fost identificat în studiul din 2016, unde un singur produs conținea 355 kcal/100g, urmat de studiul din 2014, în care a fost identificat un produs cu 351.3 kcal/100g.
Produsele cu cel mai mic aport caloric au fost identificate în cadrul studiilor din 2017 și 2016, respectiv 82 și 85 kcal/100g.
Totodată, în urma analizei comparative a mediei și medianei, poate fi observat un trend descendent a Valorii Energetice față de studiile din 2014 și 2016.
|